Vrijwilligers

De meeste rowans stromen als ze 18 jaar worden door naar de leiding van een van onze speltakken. Daarnaast kunnen we altijd nieuwe vrijwilligers gebruiken.

Vind jij het leuk om een speltak te draaien of ons te helpen bij activiteiten of klusjes in en om ons gebouw? Of ken je iemand die wij goed kunnen gebruiken? Stuur dan een mail naar info@scoutingdoornenburg.nl en meld je aan!

Speltakleiding (esta’s, verkenners, rowans)

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland. Scouting zorgt voor een leuke en spannende vrijetijdsbesteding. De vereniging biedt ieder kind een veilige en leerzame speelomgeving en biedt uitdagende activiteiten voor jongeren. Scouting Doornenburg is aangesloten bij Scouting Nederland.

Ben jij een enthousiaste vrijwilliger op zoek naar een nieuwe uitdaging? Vind je het leuk om samen met andere vrijwilligers iets op te bouwen in je eigen buurt? Ben je bovendien een paar uur in de week hiervoor beschikbaar, dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor onderstaande speltakken zijn we op zoek naar leiding:

• Esta’s (jongens en meisjes, 5-12 jaar, opkomst: zaterdag 10:30 – 12:00)
  • Verkenners (jongens en meisjes, 12-16 jaar, opkomst: vrijdag 19:30 – 21:00 uur)
  • Rowans (jongens en meisjes, 16-18 jaar, opkomst: vrijdag 19:30 – 21:30 uur)

Wat doet de speltakleiding?

• Maakt, bereidt voor en evalueert – met de overige teamleden – wekelijkse programma’s voor de groep kinderen
  • Voert deze programma’s uit
  • Maakt, bereidt voor en neemt deel – met de overige teamleden – aan weekend en zomerkamp(en)
  • Begeleidt jeugdleden in hun persoonlijke ontwikkeling